اطلاعیه ها:
سفارش ترجمه متن 5734287 با موفقیت در سیستم ثبت شد.
سفارش ترجمه متن 9040477با موفقیت در سیستم ثبت شد.
سفارش ترجمه متن 5131616 با موفقیت در سیستم ثبت شد.
سفارش ترجمه متن 4518825 آماده تحویل می باشد.
سفارش ترجمه متن 6176900 آماده تحویل می باشد.
سفارش ترجمه متن 4991012 با موفقیت در سیستم ثبت شد.

ترجمه تخصصی علوم سیاسی و روابط بین الملل

ترجمه تخصصی علوم سیاسی و روابط بین الملل

 ویژگی‌های ترجمه تخصصی علوم سیاسی و روابط بین الملل در گروه مترجمین ایران زمین

گروه مترجمین ایران زمین آماده‌ی ارائه‌ی ترجمه تخصصی علوم سیاسی و روابط بین الملل در قالب مقاله، مقاله‌ی ISI، کتاب و مطالب سایت‌های مرتبط است.

دپارتمان ترجمه تخصصی علوم سیاسی و روابط بین الملل گروه مترجمین ایران زمین چه ویژگی‌هایی دارد؟

علوم سیاسی و روابط بین الملل حدود یک قرن پیش در جهان به‌عنوان رشته‌ای دانشگاهی رواج یافت و در کشور ما نیز سالیانی چند است که پذیرای دانش‌پژوهان است. به نظر می‌رسد که به دلیل ریشه داشتنِ بیش‌تر مفاهیم مطرح در این رشته در فرهنگ اروپایی و پاره‌ای مشکلات دیگر؛ رَوند معادل‌یابی و به‌روز کردن مفاهیم و اصطلاحات سیاسی در ترجمه تخصصی علوم سیاسی و روابط بین الملل در قالب زبان فارسی؛ با مشکلات زیادی روبرو است.

به‌عنوان‌مثال، در زمینه‌ی معادل‌یابیِ اصطلاحات در این رشته، فرهنگ‌نویسانی مانند «پستا» تا سال 1375 تعداد 1757 کلمه، «آیینه وند» و «حریرچی» تا سال 1368 تعداد 1546 کلمه، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران تا سال 1388 تعداد 368 کلمه، «داریوش آشوری» تا سال 1367 تعداد 338 کلمه، «موالی زاده» تا سال 1387 تعداد 294 کلمه را جزو کلمه‌های تخصصی علوم سیاسی دانسته‌اند و هر یک، مابقیِ کلمه‌ها را مربوط به حوزه‌ی عمومی یا مرتبط با دیگر رشته‌ها به شمار آورده‌اند.

با توجه به این موارد،گروه مترجمین ایران زمین با تشکیل دپارتمان ترجمه تخصصی علوم سیاسی و روابط بین الملل و طیِ صدها ساعت تلاش بی‌وقفه سعی در جذب برترین مترجمان این رشته با به‌کارگیری برترین مترجمان داشته و علاوه بر آن، تهیه‌ی منابع دست‌اول و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مترجمانی که در آزمون اولیه‌ی گروه مترجمین ایران زمین امتیازهای لازم را کسب کرده‌اند؛ از دیگر اقدامات این گروهِ ترجمه برای بهبود و ارتقا سطح کیفی مترجمانش بوده است.

ما، مترجمانِ خود را در مورد میزان علاقه‌مندی آن‌ها به کتب تاریخ سیاسی و فلسفه نیز می‌سنجیم تا برآوردِ صحیح‌تری از انگیزه و توان آن‌ها در مورد فعالیت در ترجمه تخصصی علوم سیاسی و روابط بین الملل داشته باشیم.

به‌عنوان گروه مترجمین ایران زمین به فعالیت‌های فوق، بسنده نکرده و تمامی ترجمه‌های انجام‌شده توسط مترجمان توانا و متخصص خود درزمینه‌ی ترجمه تخصصی علوم سیاسی و روابط بین الملل را توسط گروهِ بازبینیِ دپارتمان مربوطه؛ قبل از تحویل متن نهاییِ ترجمه‌شده به مشتریان؛ بازبینی و کنترل می‌کنیم.

این بازبینی، به‌خصوص، از نظرگاهِ معادل‌یابی درست برای اصطلاحات تخصصی و نیز به‌کارگیری صحیح آن اصطلاحات در بدنه‌ی متن ترجمه است.

با این شماره09399868560و این ایمیلinfo@etransteam.comبا ما در ارتباط باشید

                    ما با پشتیبانی و گارانتی کیفیت در جهت رضایت شما تلاش میکنیمعضویت در سایت

گروه مترجمین ایران زمین